lørdag 4. oktober 2014

#sykkeltweetup

Det hender at jeg gjør andre ting enn å løpe.
I dag var det tid for å bli med mannen på Sykkeltweetup. Utgangspunktet var alle de som stadig Twitter om sine opplevelser og erfaringer når de syklet til jobb. Det viste seg at mange av dem bor i Oslo og omegn, så hvorfor ikke møtes for litt sosial sykling etterfulgt av mer sosialt, nemlig after-bike.



Idag var min andre og en halv gang,  av de fire som har vært arrangert i år. Min første gang var halv -jeg kom til after-bike, etter at jeg testløp terrengløype på Sessvollmoen først. Forrige gang var jeg med på sykkelturen også, da ble det ikke after-bike, men kaffepause på Ingierstrand.



I dag var vi ti glade syklister som startet fra Bjørnholt videregående, i øsende regn. Vi fulgte 155 et stykke, så tok vi av inn  Siggerudveien videre, blant annet forbi Steinsrudtjern og  Grønslettjernet og ut mot Siggerud skole. Der fulgte vi Vevelstadveien et stykke videre før vi tok av inn på en grus vei som sa Fløisbonn 3 km.



Meste parten av veien vi syklet var på asfalt og det var også lange strekker hvor det var mulig å sykle på sykkelsti/gangsti. Da vi tråkket inn på grusveien fulgte vi denne inn til Myrertjernet, og brått krysset vi  E6 på bro og var igjen i retning Bjørnholt / Bjørndal. Totalt ble det 17 km i relativt høy luftfuktighet, i en drøy time. Veldig fin tur, høstlig på alle måter! Les enda mer her.




Etter å ha skiftet litt og blitt tørre ble det kaffe og te og cupcakes. Det hender jeg baker, og instagrammer det meste, så derfor var det kommet ønske og håp om cupcakes på denne tweetup'n. Jeg kan jo ikke skuffe, eller risikere at noen får energiunderskudd, en porsjon ble bakt. Etter at alle hadde landet litt ble det nydelig lunsj med pasta. En saus med sjømat og en kjøttsaus, i tillegg masse gode grønnsaker. 


For de som lurer, så var dette sesongavslutning, men nye tweetups kommer i 2015. Man vet aldri, men det kan brått oppstå en vinterutgave av sykkeltweetup, ettersom flere er helårssyklister, det avhenger nok i stor grad av hvordan vinteren arter seg.

Bilde lånt fra @elgemannen


På Twitter er det #sykkeltweetup, på Facebook er det en egen side som heter Sykkeltweetup. 





2 kommentarer:

  1. Takk til alle deltagere for en superflott lørdag ute i naturen ;)

    SvarSlett