onsdag 10. september 2014

10 km - Grimstad maraton

Det er mange grunner til å velge et løp, dette ble valgt slik at jeg kunne få løpe sammen med en barndomsvenninne, jeg ser så alt for sjeldent. For meg er løping like mye for det sosiale som for trening. Det å utveksle opplevelser og høre andres erfaringer og ikke minst høre hva som driver dem og motiverer.

Meg, Elise og Silje


Jeg forestilte meg at Grimstad ville ligge badet i sensommersol. Det gjorde det ikke. Allerede fra morgenen av var det silende regn, ikke at jeg lar meg stoppe av litt regn, men solfylt sørlandsidyll var det på ingen måte. Likevel, det var sjarmerende og masse energi å kjenne på. Friskis&Svettis gjorde en glimrende jobb med oppvarmingen. Det var nesten en økt i seg selv. Temperaturen var bra, så det var bare å snøre skoene, ta på smilet og løpe...



Løypa var veldig behagelig å løpe. Det var noen stigninger her og der, men alt i alt var de ganske snille, gjerne umiddelbart etterfulgt av nedoverløping. Hoveddelen var lange slake strekker, vi hadde til og med et lite stykke som gikk på gruslagt sti. Vi løp også på området til Universitetet i Agder.
Kondis skrev også en fin artikkel, med masse velfortjent ros.





Det fine med å løpe i byer der man ikke bor er at man får sett byen og løpt samtidig. Ekstra hyggelig var det å få være sammen med Silje, vi var naboer som babyer og gikk på skolen sammen frem til videregående og har holdt kontakten videre som voksne. Hun er forresten også en av Stormbergs dyktige designere! Veldig stolt av henne!



Kan absolutt anbefale å løpe i Grimstad, sol eller regn, spiller ingen rolle det er Sørlandet, det er sjarmerende og byen var full av løpeglade sørlendinger! Dette er helt klart en løype man kan perse i, jeg satte nye PB med  tiden 01:01:13 på 10 km. Det er en forbedring med 4 minutter fra 10 for Grete i fjor! Så neste år er det bare å planlegge en sensommerhelg på Sørlandet folkens!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar