fredag 13. desember 2013

Senker listen og utsetter planen!

Jeg er flink, men ikke flink nok, ikke så flink at jeg skjønner i tide at jeg ikke behøver å være så flink...

  

Så nå senker jeg skuldrene, legger planen til side og går for litt lapsgaustrening basert på treningsglede.
Er veldig god på å stille krav til meg selv, glemmer at jeg bare er et menneske.


Ble brått sliten og litt motløs. Julefølelsen har uteblitt, er nok mer på la oss gjennomføre dette og få det overstått. Har ikke en gang lyst til å pynte eller kjøpe julegaver, og jeg som ELSKER jul, så nå må det prioritere annerledes.


Må lete litt etter julen tror jeg, finne frem til det som er hyggelig og gir litt påfyll. Det er jo egentlig lavsesong nå og jeg er jo bare en hobbymosjonist. Må finne gleden, lar flinkheten få juleferie!



Riktig god helg!



4 kommentarer:

  1. Har "flink pike - syndromet" bitt deg i rompa?
    Det er ikke så lett å vite når man er flink og når man er for flink, og du har jo vært veldig flink på helse, mat og trening i mange måneder nå. En eller annen gang må man roe ned og vente litt i vater.

    Jeg ønsker deg en fin førjulstid og håper både julestemning og treningsglede kommer tilbake:-) Meld fra om dere skal på noen gøy økter i romjula, kanskje jeg henger meg på:-0

    Mvh
    .janickeløken

    SvarSlett
    Svar
    1. Gjett om den traff!
      Er nødt til å roe ned og finne vater nå.

      Litt som å krasje med sitt eget speilbilde, uten å kjenne det igjen.

      Får la tiden jobbe litt! Lover å gi beskjed om noe spennende dukker opp! Fin førjulstid til deg også :D

      Slett
  2. Jeg synes det generelt har gått inflasjon i bruken av ordet FLINK - og prøver å ikke bruke det så ofte i fare for å plante "flink-pike-syndromet" i folkene jeg har rundt meg. Prøver å si til lillegutt at han er flink uansett - ikke bare når han selv er stolt og fornøyd men også når han selv føler at han feiler. Tror det er viktig å gi en forståelse av at det viktigste er at man gjør så godt man kan og mer enn det kan man ikke forlange av seg selv.... eller noe i den duren ;-) Så, senk lista og let frem roen og julegleden!! Ta treninga tilbake: http://harvest.as/artikkel/ta-lopingen-tilbake

    SvarSlett
  3. Helt enig i at det har gått inflasjon i ordet FLINK. Bruker det sjelden til mine to håpefulle, er mer opptatt av hvilke opplevelser de har når de gjør noe bra, eller ikke så bra. Det er jo noe med å eierskap til det man driver med, og for meg er FLINK noe som handler om det yttre og kanskje litt overfladisk, og ikke den indre verdenen med opplevlse og tilstedeværelse. Og det er vel kanskje her jeg har gått meg litt vill i det siste...
    Takk for artikkelen, helt på kornet! Glede og gode opplevelser må ligge i bunnen.
    Puster med magen og kjenner på julegleden. Ha en riktig fin uke Silja :D

    SvarSlett