tirsdag 24. desember 2013

Riktig god (løpe)jul


Tradisjon tro startet jeg julaften med en løpetur. I år fikk jeg med med Pia og Helen også. De siste årene (siden 2006) har dette vært en fast tradisjon. Uten finner jeg ikke helt roen...


Før jeg skulle ut rakk jeg å sette deig til rundstykker.  Har ikke hatt tid før, men i dag ville jeg ha nybakte rundstykker til frokost!


Ut bar det. Vi løp 7.34 km på bare veier, herlig! Vi hadde gode 8 varmegrader, godt med regn, samt vindkast fra alle kanter. Ble litt mye motvind langs Østensjøvsnnet... 


Det var rester av snø her og der, og heldigvis mye julestemning. Vi passerte dette godt pyntede huset, det måtte dokumenteres. Hjalp på julestemningen det!

Det er da viktig å legge inn en liten juledans av pur glede. Har jo hørt at trening bør være variert!

 
Mye bart og åpent landskap på vår vei, men vakkert på sin måte. Nakent og sårbart, men robust på samme tid...


Ingen overraskelse at vi ble våte på føttene. Det er likevel spesielt at det føltes behagelig nedkjølende på slutten, når vannet skyllet gjennom skoene der vi plasket av gårde. Tær fulle sv sand og leire og også litt utenom det vanlige i slutten av desember...


Med nissen på veggen ønsker jeg alle en riktig god jul! 

2 kommentarer:

  1. Så mange fine bilder og turer du har hatt.
    Ville bare si godt nyttår og at jeg planlegger å følge med i 2014.
    (de ultragreiene - WOW!)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingalill og godt nytt år til deg også!
      Moro å ta bilder på løpetur, utrolig hva man får med seg :D
      Så hyggelig at du følger med.
      Prøver stadig å presse distansen, så det er det jeg skal jobbe med denne våren - viktig å ha litt fokus, bare det ikke ta helt overhånd ;0)

      Ha en fin dag!

      Slett