søndag 8. desember 2013

En plan er fint...

November ble en intens, men laber treningsmåned. Blir kanskje sånn når man må lade opp og restituert i forbindelse med ultraintervaller. Har tilbakelagt i overkant av 120 km, hadde håpet på mer, med tanke på intervallene, men forkjølelse og behov for hvile ville det annerledes.



Nå er vi over i desember og det er tid for å forberede neste år. Jeg har en overordnet tanke, et ønske og en foreløpig konkret plan.



I de neste 11 ukene skal jeg følge programmet "Mosjonistens vintertrening" fra Norske Runner's World 6/13. Det er laget med tanke på å skulle kunne løpe maraton på fire timer, det er en time for fort for mitt tempo, men greit å ha noe å strekke seg etter. Jeg har ingen umiddelbare planer om maraton heller, men liker å løpe langt og her fikk jeg servert et ferdig opplegg som virket fristende. Uke 1 er alt gjennomført. Dag fire og ukens lengste distanse ble gjennomført på umåkt nysnø, fantastisk opplevelse. Ukens tilbakelagte distanse er  31 km.



Erfarte etter mine 8 ultraintervaller hvilke del av bena som trenger mer styrke. Det ble også åpenbart at det er greit med mer styrke i ryggen samt mer kraft i overkroppen, med fokus på skuldrene, så dette kan være lurt å legge inn.



Så her er det bare å trekke pusten og stå han av, dette blir en aktiv førjul og tilsvarende romjul. Og jeg gleder meg :-)
Ha en flott uke!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar