mandag 25. november 2013

Hvilende restitusjonsuke

 Siden forrige lørdags fysiske utskeielser har jeg siste uken hatt et veldig lavt treningstempo. Har vel egentlig mest trent på å holde meg i ro. Siden jeg holder på med #hundredagersprosjektet har jeg fått inn litt aktivitet under hverdagsmosjon.



Søndagen var det helt nødvendig med en god, men rolig gåtur for å løsne opp litt i stive ledd og muskler. Trappegåing var en særlig utfordring. 



Mandagen  hadde jeg sørget for å ha fri fra jobb, hvem vet hvordan kroppen håndterer slikt når en ikke har prøvd før. Det ble det en time hos Kiropraktoren, bare for sikkerhetsskyld. Det ble to talt gått i ..... minutter, noe som medførte et akutt sovebehov på tidlig ettermiddag.

Tirsdag morgen våknet jeg med et asjoooo og deretter gikk det slag i slag med stadig flere nys, tiltettende nese, klinex og høyt forbruk av antibact håndgele.

Onsdag var forkjølelsen godt i gang, så jeg lot det stå til om måtte ta heisen ett par ganger fordi det pep i ørene.



Torsdag var sikker på at jeg følte meg bedre, illusjonen lenge leve. Hadde flere runder i trappene opp og ned til 6 etg på jobb, skalv i knærne og hev etter pusten, men er fryktelig sta.

Fredag ble det taco, vanens makt er stor!

Lørdag falt jeg litt sammen, alt tok tid, selv det å kle på seg. Men vasket jeg to bad når jeg allikevel skulle ta en dusj? Ja! Lærer aldri...


Søndag våknet jeg med en tanke i hodet: må ut og løpe! Så i rolig tempo løp jeg en 3 km, med fotostans inne i mellom. Det var godt å få luftet kropp og hode. Tror til og med forkjølelsen hadde godt av det.



Så nå er en ny uke i gang, mandagen er over og i morgen venter løpetrening med Ekebergjoggen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar