fredag 8. november 2013

#hundredagersprosjektet





Siden 14. oktober har  jeg vært med på Hundredagersprosjektet. Dette ble dratt i gang av KunnskapsrikTrening. Egentlig så var jeg allerede med på et tilsvarende et via løpeskjørt.no, som hadde holdt på siden 1. august. Vi  var kommet til dag 74 og  jeg hadde så langt kommet til økt 54 av 100, og siden flere hadde hatt en litt treg start, så hang vi oss på her , da denne startet opp.




Vi er i dag på dag 26 og så langt har jeg gjennomført 21 av 100 økter. Er ganske så fornøyd, går alt etter planen blir det veldig mange økter neste helg, men skal ha noen restitusjonsøkter også. Denne uken ble det fem rene hviledager. Kroppen var klar på at den ville spise og sove. Og når man ikke en gang kjenner på et snev av dårlig samvittighet, så var nok pause lurt...



Jeg liker å ha systematikk og oversikt, men samtidig må det ikke bli for rigid. Derfor er to av ukens økter forutbestemt og de resterende er litt friere. Det som jeg ser tydelig når jeg laget hundredagersskjemaet var det  nærmest totale fraværet på styrkeøkter de siste tre ukene. Fortrinnsvis bør uken ha to styrkeøkter og en langtur, i tillegg til de to faste dagene. Resten er enten hvile, men i alle fall restituerende. Disse styrkeøktene er et tilbakevendende tema og min dårlige samvittighet. Er lykkelig for å få til en styrkeøkt i uken frem til jul og etter nyttår, det kan vi ta da.... 




Gleder meg til fortsettelsen! Jeg blir veldig motivert av å være med på dette og det har litt sin egen driv.  Jeg blir også veldig oppmerksom å aktivitet i hverdagen og begynte allerede i begynnelsen av første runde å gå opp og ned alle trappene på jobb, jobber i 6. etage. Går opp og ned den trappen minst tre ganger hver dag noen ganger dobbelt så mange ganger. Får stadig spørsmål; har du løpt i trappa igjen nå? I morges skeiet jeg ut og tok heisen, lot min nyervervede muskelstrekk i hamstringen få en myk start, men resten av dagen - full fart!


Ha en fantastisk (trenings)helg!








2 kommentarer:

  1. Ville bare si hei, og stå på og alt det der.
    Imponerende med slike evighetsprosjekter!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du titter innom. Litt evighetsprosjekt er det, men tiden går forbausende fort ;-)Kjekt med noe å fokusere på. Det jevne og daglige hjelper på formen gitt :D

      Slett