onsdag 3. juli 2013

Solskinnsmorgen...




Det er på morgener som dette det er verdt anstrengelsen å være tidlig oppe og gå ut...




Det kjentes god å få strukket på bena med en gåtur denne morgenen, etter gårsdagens langtur. Det er akkurat som om kroppen trenger å puste ut en ekstra gang, men i rolig og kontrollert form.



Forrige uke var det fuglene, avisbudet og jeg som var ute så tidlig, men i dag traff jeg andre som også var ute på morgentur. Det er godt for både sjel og kropp den roen som fortsatt råder, før dagen slipper til...



Jeg går med lette skritt. Forsøker å veksle mellom litt lange kraftfulle fraspark, og mer korte og mer stacato skritt. På denne måte får jeg variert bruken av musklene i bena.
Et greit intervall her er 2 minutter med lange skritt og 1 minutt med kortere skritt :0)



Fordi klokken bare er rett over 05 på morgene, så er jeg ikke klar for å spise før jeg går ut. Så denne økten er på tom mage, men varer aldri lenger enn 45 min. Likevel går det hel fint fordi intensiteten er i sone 1...



Dette er for meg en god måte å la kroppen få våkne på, jeg har tid for meg selv, før dagens gjøremål gjør seg gjeldende og krever oppmerksomhet. Jeg blir veldig glad av å få se verden på sitt vakreste...



Håper dagen blir like strålende som den startet, da jeg tok på meg joggeskoene og møtte de første solstrålene...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar