søndag 30. mars 2014

Ny løpeleke...

Jeg fikk ny pulsklokke i bursdagspresang her tidligere i mars. Andre ønsker seg diamantring eller dyre vesker, jeg blir ekstatisk av elektroniske dingsebomser. Har alltid likt å loggføre, har aldri skrevet dagbok, men små enkle greier satt i system - da har jeg det fint i timesvis...


Suunto Ambit2 S har overtatt fra en godt brukt Garmin forerunner 210. Den har vært trofast på alle måter, men likevel nå ble det byttet ut...

Har ikke rukket mer enn tre økter og må si at jeg er fascinert over klokken. Jeg har aldri brukt mye tid på å lese bruksanvisninger, slår heller opp når frustrasjonen blir for stor når jeg ikke skjønner det av meg selv... Så nå kommer jeg sikkert til å få smågleder i løpehverdager når jeg stadig kommer over nye muligheter klokken kan tilby.
Som hva er greia med alle appene man kan programmere inn?


Det som er mest morsomt er at den setter pulsen i direkte sammenheng med økten. Den viser på kartet, ikke bare hvor  jeg har løpt, men også hvilken intensitetssone jeg har løpt i på de ulike strekkene.

Etter styrkeøkten på fredag, så avslørte den at jeg hadde trent lett, og i fremtiden blir vi to om det. Lett du liksom! Er så støl i armene at det er vondt å bruke hårbørsten... Altså blir jeg motivert til å ta i ekstra også...

Er kanskje ikke så rart at jeg trives med å jobbe i arkiv?

Ha en suveren løpeuke!



2 kommentarer:

  1. Jeg tester denne klokka nå for KONDIS - den er absolutt verd penga, men, jeg har ikke fått satt meg inn i absolutt alt enda.... mange funksjoner og mye moro - særlig liker jeg det du beskrev over hvor du kan se intensiteten plotta langs løypa; kult!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy! Du får si ifra om du kommer over noen supersmarte eller andre kule funksjoner ;) Det skal litt til å lete frem alle funksjonene, manualen er ikke av den lille sorten. Hurtigguiden kunne kanskje vært litt mer omfattende. Gleder meg til å finne ut mer hva den kan tilby, men har allerede begynt å frustere meg bitte litt over at at jeg ikke kan importere gamle økter fra Garmin eller Endomondo på en smidig måte. Får heller leve med flere lagringssteder. Hadde vært gøy om de fikk inn en funksjon som husket beste tiden på ulike distanser, men bare småtteri i den store sammenhengen. Kan heller fortsette å la meg blende av den enormen mengden info man får ut av en økt ;))) Er ikke minst utrolig fornøyd med desigen, forfengelig som jeg er...

      Slett