lørdag 18. januar 2014

Løpe hjem fra jobb

Jeg har både truffet dem og lest om dem. Alle de som etter endt arbeidsdag kler seg i medbrakt treningstøy og løper hjem fra jobb. Denne fredagen var det min tur. 


Jeg bestemte meg allerede før jul at fra januar, så skulle jeg løpe hjem fra jobb en gang i uken. Turen er på 9.5 km sånn omtrent, 2/3 av løypa er oppover. Grei måte å få trent bakketeknikk og utholdenhet i lårmuskler både foran og bak.


De første tre kilometerne var kavete og krevde mye konsentrasjon, men det gikk greit, selv om det til tider var så tungt at jeg nesten følte at jeg stod stille. 


Utsikten er alltid fantastisk når man klatrer opp Ekebergåsen. Registrerer også at dagene har blitt litt lengre og sånt blir jeg glad av. Snøen hjelper også på at alt virker lysere og litt vennligere.


Etterhvert som jeg løp tok jeg innpå en del av bilene som hadde sust forbi meg lengre ned. Var litt tilfredsstillende å løpe fra dem igjen, ikke bare alltid bli passert.

I dag er det hviledag og formiddagsro som gjelder. Balanse og tilstedeværelse er viktig, bare viktig å variere hvor man har oppmerksomheten!

God Helg!

2 kommentarer:

  1. Sprekt! Jeg synes transportløping er sprekt uansett jeg - så tommel opp!!! Og jeg synes det kanskje er hakket verre å løpe hjem enn å løpe til jobb - sikkert fordi også jeg da må løpe i motbakke hjem ;-) Men også fordi jeg er sliten etter jobb. Det er for meg større dørstokk å løpe sliten hjem i motbakke enn trøtt til jobb i netto nedoverbakke....

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker :)
      Jeg har også bare nedover til og oppover fra jobb. Har løpt til jobb og det var helt greit, men alt tøyet forble vått og håndkleet var vått, helt til jeg kom hjem. Sekken var også fullere til en fra jobb. Merkelig nok var det å skulle løpe hjem helt uproblematisk, hjemskulle jeg jo og det å løpe ble liksom bare bonus, selv med MYE stigning ;-) veldig grei måte å få en ekstra økt på egentlig. Fredag er sånn sett perfekt, man er sliten, det er ukeslutt, så det føltes forfriskende og ingenting hastet :-)
      Viktig å løpe slik det faller seg naturlig for en selv, lite motstand og god vilje gjør alt så mye enklere...

      Slett