søndag 20. oktober 2013

Løpeglede


Løpeglede fordrer også hviletid! Der er jeg dårlig! Jeg må liksom "produsere" hver dag. Legge inn noen kilometere, svette ut litt. I dag mente kroppen at hvile var tingen, jeg hadde tenkt meg på langtur,  helst 21 km eller mer. Kroppen vant, den slo av hjernen og undertrykte sulten, så jeg ble sittende med kaffe og lese om alle som løp Hytteplanmila i går. Etter noen timer kom jeg frem til at en dusj sikkert var lurt og etter det var jeg så sulten at jeg stekte grove vafler.




Blir mer og mer facinert av alle som løper på tur i 4-5 timer og ikke minst de som konkurrerer i 100K og 100 miles klassene. Vet ikke om jeg kommer dit noen gang, men da Ultrabloggen Pace On Earth annonserte at de skulle arrangerer #1milvartredjetimme 16.november, så tenkte jeg: tja, hvorfor ikke og bestemte meg for å delta på så mange intervaller jeg klarer. Man løper individuelt der man befinner seg, men bruker facebooksiden og andre medier for å holde hverandre oppdaterete.
Ignorance is bliss!




Etter å ha lest litt mer rundt omkring ser jeg jo at det er noe som heter Halden Ultraintervaller, kom litt brått på, men hvis dette er gjennomførbart, kanskje neste år. Jogg.se i sverige har visst også lenge arrangert slike løp, her har de to grupper 8 x 10 km og 8x 60 min, sikkert flere enn meg som ikke løper 10 km på en time...


Lettbente Jannicke satte seg nye hårete mål her. Som hun sa, det koster å skrive dem ned, slik at alle kan se. Jeg synes hun er modig som gjør dette. Så under litt inspirasjon skal jeg før opp et par mål jeg også; løping er jo noe man blir avhengig av, så mål er viktig for utvikling og løpeglede.

1.
 Ultraintervaller
Målsetting: 8 x 60 min
Drømmemål: 8 x 10 km
Frist: Snarest mulig
Sted: #1milvartredjetimme 16.november


 2.
10 km
Målsetting: Sub 60 min
Drømmemål: ned mot 55 min
Frist: Sesongen 2014
Sted: Hytteplan 2014

3.
Halvmaraton
Mål:Gjennomføre
Drømmemål 02:20:59
Sted: Oslo Maraton 2014

4.
Langløp
Mål: 21 km er en grei tur
Drømmemål: 35 km er en bra løpetur i skogen
Kan ikke sette frist her, vet ikke hva kroppen godtar.
Fortløpende revidering...



I dag blir det en liten kveldstur, bare en liten en - kanskje. Helt stille, ikke gjøre noe spesielt. Det er en utfordring i seg selv.... Kan jo være at luft er påkrevet...
Ha en riktig fin treningsuke!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar