søndag 22. september 2013

Oslo Maraton




Etter noen uker med målrettet innsats kunne jeg i går være godt fornøyd med resultatet.
Kroppen føltes optimal og bena var gode. Magen samarbeidet, så måltidene siste døgnet før løpet, samt på løpsdagen må har vært optimalt sammensatt. Gikk for det enkle og det jeg vet funker i forbindelse med trening.

Jeg burde nok ha hatt på meg bare t-skjorten når jeg løp, ble litt varm med genser innerst, men var frossen da jeg skiftet. Kjente at varmen distraherte meg litt, så mindre klær neste år!




Synes løypen var helt grei, er jo litt stusslig ut forbi Operaen, men det vil jo endre seg. Traseen var passe avstemt og synes stigningene minimale. Mulig løypa hadde blitt mer spennende om vi hadde løpt rundt botanisk hage og kuttet ut litt av Sørenga...



Det var flere jeg kjenner som også løp og det gjør det alltid gøy, man kan motivere hverandre i prosessen. Løp sammen med søsteren min, vi var i samme pulje, men hun er helt klart raskere enn meg. Mistet henne ved 5 km, man løper sitt eget løp, men hyggelig med selskap når farten passer!





Resultatet gjenspeiler og oppsummerer det hele, satte personlig rekord med tiden 01:05:20 og er storfornøyd. Løp i pulje 6. 59-69 min og håpet på komme inn godt under 70 min, så langt ned mot 60 som mulig. Tenker derfor at 65 min er en respektabel tid. Avsluttet dagen i med glitter og stas...





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar