torsdag 19. september 2013

Hva motiverer deg ?



Så hva motiverer deg? Hva får deg ut døren med løpesko på bena?
Hva tyr du til når dørstokkmila blir litt voldsom?

Vi har jo alle dager der det rett og slett er vanskelig å komme seg ut. Etterhvert som antall mil øker i bena blir i alle fall jeg fort rastløs om det går mer enn en dag mellom to økter, likevel vi er jo bare mennesker....

I dag har jeg hentet startnummer for å løpe 10 for Grete på lørdag. For mange er det å skulle delta i løp en stor motivator i seg selv, for meg er det mer et resultat av all løpingen, som en test på at den aktuelle distansen er nådd. Er nok mer opptatt av prosess en selve målet, men jeg må si at jeg gleder meg veldig nå!!



Jeg har også flere småting som hjelper på motivasjonen, som f.eks løpetrøyer i flere ulike sterke farger. Jeg bli glad av å se på dem og gleder meg til neste gang jeg skal bruke dem. Det samme gjelder også for sko, selv om løpsopplevelsen helt klart er viktigst når det kommer til løpesko.



Andre ting er sånn praktiske småtterier; som belte jeg har til mobil og evt bankkort. Den er lett, sitter god og kan bæres bak eller foran avhengig av hva du selv foretrekker.


Pulsklokken er alltid med meg på tur. Den er min løpekompis! Jeg blir motivert av å føle med på tidene min, hvordan pulsen oppfører seg og over hvor lang tid jeg kan presse kroppen i et jevnt tempo.




Det er også hyggelig å ha ordentlige løpekompiser. Og to ganger i uken løper jeg med Ekebergjoggen. Det er alltid hyggelig å trene sammen når man er flere!



 Jeg fikk ideen til dette innlegget etter å ha hentet startnummeret og lest bloggen til Julie, pbfingers.
Hun er en energisk og livsglad jente som bor i Ocala i Florida med mannen Ryan og deres fantastiske hund Sadie. Og denne bloggen bidrar også mye med treningsmotivasjon, matinspirasjon og ikke minst viten om hvor heldige vi er, og hvor mye vi har å være takknemlige for...


Lånt fra pbfingers.

Hvis du skal løpe denne helgen så ønsker jeg deg en riktig flott løpeopplevelse og håper bena er med deg!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar