mandag 24. juni 2013

Morgenstund



I morges var kroppen av den oppfatningen at vi godt kunne gå morgentur. Det skjer ikke ofte, men i dag var jeg altså våken 05.05...


Det fine med slike turer er at dagen får starte litt i sitt eget tempo. Den kommer ikke snikende og angriper, men lar deg puste inn stillheten, høre fuglene som har en hektisk morgen og kjenne de første gyldne stråler fra solen mot ansiktet...


Det glitrer i morgenduggen, når solen sveiper over gressbakken, bare avisbudet er ute samtidig med meg... Jeg variere tempoet når jeg går; veksler mellom korte raske skritt og lengre, mer kraftfulle. Jeg kjenner kroppen jobbe og pulsen slå, pusten bli litt dypere. Det føles godt å være i bevegelse...


Belønningen er å komme hjem til en leilighet hvor alle sover, lage meg en kaffe og nyte smak og lukt, før jeg tar en dusj og dagen er i gang...


Ha en fantastisk mandag! ❤


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar