søndag 21. juni 2015

Nordmarka Skogsmaraton - løpeglede i skogen



Noen ganger er man helt uforberedt på det som skal skje, jeg bestemte meg dagen før for å bli med på Nordmarka Skogsmaraton. Det ble en flott opplevelse. En av grunnene til at jeg ville bli med var at det var mulig å starte kl. 9, to timer før offisiell start, for de som visste at de ville bruke rundt 6 timer.




Det var strålende sol og akkurat passe temperatur da vi startet ut. Deilig å for engang skyld ikke ligge sist allerede fra start, vi var flere som løp i samme bølge. De tre første kilometerene hang jeg meg på en gjennomtrent godt voksen mann som helt klart hadde en plan, han løp på flater og nedover, ved minste antydning til stigning, så gikk han. Så ut som en god plan og noe som passet meg.


Etter en stund kom jeg opp på siden av to hyggelige jenter i Løpeskjørt, som hadde deltatt i Skjørteløpet. Da måtte jeg stille jo masse spørsmål om hvor og når, ja du vet... (De reklamerte også bra, flere som kommenterte Skjørteløpet underveis i løypa.) Det hele resulterte i at vi løp resten av Skogsmaraton i fellesskap. Det var ren vinn-vinn for meg! Jeg vurderte drikke sekk og ekstra energi, men tenkte at det ville holde med det som var i løypa. Jeg forsto ved start at det var en klar feilvurdering, men det fikk stå sin prøve. Så tusen takk til Cathrine og Trude for veldig hyggelig løpeselskap og livreddende energi og drikke underveis - er ganske sikker på at løpet ikke hadde blitt så bra uten dere!! 




Løpet eller turen forløp i jevnt tempo. Vi gikk i bakkene og løp for det meste ellers. Cathrine kjente på smerter på utsiden av kneet og slikt tar man hensyn til. I tillegg var jeg borti en litt høy sten på veien og fikk skrapt opp skinnleggen, men slikt tåler man. Så børstet av grusen, smilte og løp videre. Fikk kjenne god på det i går kveld, men veldig bra i dag.



Dette løpet er som Anders Tøsse beskrev det: "et eneste langt slektstreff".  Fordi vi begynte så tidlig fikk vi heiet og hilst på mange kjente og ukjente underveis i løpet. Utrolig hyggelig. Og ikke minst det å komme i mål, Heming som gjorde målgangen til en fest, og målområdet med full action og enda flere folk å snakke med og hilse på. Rett og slett enorm løpeglede og med lette ben hele veie. Dette frister helt klart til gjentakelse! 


1 kommentar:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ mua hàng mỹ từ dịch vụ order hàng mỹ hay nhận mua nước hoa pháp từ website nổi tiếng hàng đầu nước Mỹ mua hàng ebay ship về VN uy tín, giá rẻ.

    SvarSlett